Resipi Lezat

Langkah Mudah Untuk Menyiapkan Biscoff Tiger Cheesecake yang mana Lezat Untuk Famliy di Rumah

Biscoff Tiger Cheesecake.

Sedang mencari idea resipi biscoff tiger cheesecake khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Kalau keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun biscoff tiger cheesecake yang sedap harusnya sih punya wangian dan cita rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari biscoff tiger cheesecake, pertama dari jenis bahan, seterusnya pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mahu sediakan biscoff tiger cheesecake sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu melayan khas.

Yang berikut ada sesetengah Petua dan cara praktikal yang boleh digunakan untuk memproses biscoff tiger cheesecake siap dibuat. Anda boleh membuat Biscoff Tiger Cheesecake menggunakan 18 bahan dan 9 tahap pembuatan. Yang berikut cara untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam membuat Biscoff Tiger Cheesecake:

  1. Menyediakan Lapisan Bawah:.
  2. Menyediakan 20 keping biskut tiger original.
  3. Ambil 3 sudu besar mentega tanpa garam.
  4. Siapkan Bahan Adunan:.
  5. Menyediakan 250 gm cream cheese tatura.
  6. Menyediakan 1 sudu besar susu pekat manis.
  7. Menyediakan 1/2 sudu kecil esen vanilla.
  8. Siapkan 30 gm gula aising.
  9. Menyediakan 125 whipping cream Emborg/Anchor (dipukul kembang asingkan).
  10. Menyediakan 5 keping biskut tiger (crunch dlm kek).
  11. Ambil 1 biji Loyang Loose saiz 6 atau 7. Jika nk tinggi guna loyang 6.
  12. Gunakan Bahan2 Caramel (Topping Drizzle) :.
  13. Ambil 85 gm Gula Kastor.
  14. Siapkan 110 gm Whipping Cream.
  15. Menyediakan 45 gm mentega.
  16. Gunakan 70 gm coklat putih.
  17. Gunakan 1/4 tsp serbuk nescafe/kopi (Optional).
  18. Ambil (Tujuan untuk Drizzle sahaja ye bukan tuang mcm dalam gambar sy).

Langkah-langkah sediakan Biscoff Tiger Cheesecake:

  1. Bahan2:.
  2. Cairkan mentega dan kacau sebati..
  3. Gaul bersama biskut dan tekan padat dalam loyang kemudian sejukkan seketika dalam peti..
  4. Pukul krim cheese dengan susu pekat serta esen vanilla sehingga kembang. Selepas itu masukkan gula aising yg sudah diayak..
  5. Kemudian masukkan pula whipping krim yg telah di pukul kembang terlebih dahulu..
  6. Jika suka bolehla masukkan crumble biskut tiger yg diramas hancur. Part ni OPTIONAL ye nak letak boleh. X letak pun x pe biskut hancur tu..
  7. Sekarang bolehla tuang adunan kedalam loyang yang berisi biskut tadi. Sejukkan kek semalaman dalam peti atau selama 3 to 4 jam. Untuk bagi cheese keras secukupnya..
  8. Selepas kek di chill kan. Boleh la sediakan sos karamel pula.Jika suka boleh tuang sos karamel atas kek TAPI JANGAN BANYAK nanti kek runtuh. Sebenarnye sos ni sesuai untuk drizzle. Tapi kakak dh terlajak tuang pulak adeh! Jangan tiru aksi kakak ye. Dan kakak terlupa tabur biskut hancur sebagai hiasan..
  9. Taraaa! Dah siap..

Terima kasih untuk menggunakan resipi itu kami tunjuk pada muka surat ini. Harapan kami, telah di proses Biscoff Tiger Cheesecake yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur pinggan itu enak untuk keluarga/kawan tidak juga menjadi inspirasi dalam perniagaan masakan. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.