Resipi Lezat

Resipi Rumahan Menyediakan Daging masak kurma yang mana Boleh Memanjakan Lidah Untuk Famliy di Rumah

Daging masak kurma. Raya qurban ni banyak dapat daging? Sampai tak tahu nak buat apa. Jom kita buat daging masak kurma simple tapi sedap ni.

Jika saya masak sendiri, alamaknya saya tak akan makan. Daging Masak Kurma Traditional / Gulai Putih Daging versi orang lama Masakan ini sangat popular Gulai kurma daging Minyak Bawang putih Bawang merah Halia Santan segar Daging segar Rempah. Ayam Masak Kurma Sedap Macam Lauk Kenduri Kampung.

Sedang mencari inspirasi resipi daging masak kurma khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Kalau keliru proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun daging masak kurma yang sedap harusnya sih punya wangian dan rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari daging masak kurma, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, ke cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mau sediakan daging masak kurma yang sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu melayan khas.

Raya qurban ni banyak dapat daging? Sampai tak tahu nak buat apa. Jom kita buat daging masak kurma simple tapi sedap ni.

Yang berikut ada sesetengah Petua dan cara praktikal yang boleh digunakan untuk memproses daging masak kurma siap dibuat. Anda boleh membuat Daging masak kurma menggunakan 13 bahan dan 2 langkah pembuatan. Yang berikut cara dalam membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan ke menyediakan Daging masak kurma:

  1. Siapkan Daging.
  2. Menyediakan Bawang besar 2 biji (belah 4).
  3. Siapkan Bawang kecil dihiris.
  4. Ambil Bawang putih dihiris.
  5. Ambil Bawang merah 4 biji (dikisar).
  6. Gunakan Bawang putih 3 biji(dikisar).
  7. Menyediakan Halia 1 inch (dikisar).
  8. Menyediakan Lada besar 2 biji.
  9. Menyediakan Kentang 1 biji belah 4.
  10. Gunakan Lobak 1 biji belah 2.
  11. Menyediakan Rempah kurma 25g(bancuh dngn air untk jdikn pes).
  12. Ambil Rempah 4 sekawan.
  13. Menyediakan Santan.

Masak sampai daging matang dan bumbu meresap. Menjelang diangkat masukkan bawang bombai dan paprika. Masukan kurma masak kembali hingg air agak asat. Assalamualaikum dan bertemu lagi kita pada episod kali ini.

Langkah-langkah sediakan Daging masak kurma:

  1. Panaskn minyak, tumis rempah sekawan,bahan kisar, dan bahan hiris gaul skjap masukan rempah kurma tdi dan tambahkn sedikit air dan gaul..
  2. Masukan daging,daging ni dah direbus dulu sb snang skit takyah tnggu lama sgt nak masak, masukan kentang,bawang,dan lobak masukan air rebusan daging tdi agak2 je,gaul sekjap dan masukan santan,masukan cili api,gula,serbuk perasa dan garam,dan biarkan sehingga pekat..dah siap.

Hari ni aku nak share resipi Kurma Daging Utara Daging Masak Kurma.. kurma daging. Masak kembali hingga daging empuk dan kentang menjadi lunak. Serta airnya menyusut dan bumbu menyerap. Apabila sudah seperti itu anda bisa mengangkat dan menyajikannya pada tempat saji. Daging Hitam Masak Kurma oleh Abang Brian!

Terima kasih untuk menggunakan resipi itu kami tunjuk pada muka surat ini. Harapan tinggi kami, telah di proses Daging masak kurma yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur makanan itu enak untuk keluarga/kawan tidak juga menjadi inspirasi bagi anda yang mahukan menjual makanan. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.