Resipi Lezat

Bagaimana Cara Untuk Menyiapkan Ayam paprik yang mana Sangat lazat Untuk Keluarga di Rumah

Ayam paprik. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner!

Awak mencari inspirasi resipi ayam paprik khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Sekiranya keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan malah tidak sedap. walaupun ayam paprik yang sedap betul punya wangian dan cita rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari ayam paprik, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, ke cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mahu sediakan ayam paprik sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa menjadi melayan spesial.

Di bawah ini ada sesetengah Petua dan cara praktikal yang boleh digunakan untuk memproses ayam paprik siap dibuat. Anda boleh membuat Ayam paprik memakai 8 jenis bahan dan 5 tahap pembuatan. Yang berikut cara dalam sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa diperlukan dalam menyediakan Ayam paprik:

  1. Ambil Ayam.
  2. Siapkan Kicap manis.
  3. Ambil Sos tiram.
  4. Siapkan Sos cili.
  5. Ambil Sos tomato.
  6. Gunakan Lada kering,bawang merah,bawang putih (blender).
  7. Siapkan Bawang merah (hiris).
  8. Ambil Daun limau,lobak,kacang buncis.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Jalan sediakan Ayam paprik:

  1. Mayang bawang merah,potong panjang2 lobak, kacang buncis,sediakan bwg & bawang putih,lada kering yg di kisar..
  2. Masukan minyak dalam kuali panaskan,masukan serai, bawang,lada kering yg di kisar.tumis hingga naik baunya….
  3. Masukan sos cili,sos tomato,sos tiram & kicap serta sayur2 yang di racik2,masukn sedikit air..biar seketika….
  4. Masukan ayam yg di cincang…masukan air biarkan ayam empuk…masukn perisa.
  5. Biarkan mendidih…tggu ayam dah empuk.dah siap….

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Terima kasih untuk menggunakan resipi itu kami tunjuk pada muka surat ini. Harapan tinggi kami, telah di proses Ayam paprik yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur makanan itu lezat untuk keluarga/kawan tidak juga menjadi idea bagi anda yang mahukan perniagaan masakan. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.