Resipi Lezat

Resipi Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba

Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba. Nah, Kak Long kongsikan rahsia ni ye. Bila ikan siakap, terfikir di hati tak kan lah nak goreng garam kunyit jer. Bila pakwe kau curang dengan kau.

Dan tak sangka, bila anak-anak pun suka juga masakan saya ni. Mungkin kerana isi ikannya yang lembut dah kuah yang dimasak tidak terlalu pedas. Taburkan daun sup atau daun bawang di atasnya.

Sedang mencari inspirasi resipi siakap 3 rasa #phopbylinimohd #menuberbuka antara menu iftar yang wajib kita cuba khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Kalau keliru proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan malah tidak sedap. walaupun siakap 3 rasa #phopbylinimohd #menuberbuka antara menu iftar yang wajib kita cuba yang sedap betul mempunyai wangian dan rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari siakap 3 rasa #phopbylinimohd #menuberbuka antara menu iftar yang wajib kita cuba, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, ke cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mau sediakan siakap 3 rasa #phopbylinimohd #menuberbuka antara menu iftar yang wajib kita cuba sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu berkhidmat khas.

Nah, Kak Long kongsikan rahsia ni ye. Bila ikan siakap, terfikir di hati tak kan lah nak goreng garam kunyit jer. Bila pakwe kau curang dengan kau.

Di bawah ini ada sesetengah Petua dan cara praktikal yang boleh digunakan untuk memproses siakap 3 rasa #phopbylinimohd #menuberbuka antara menu iftar yang wajib kita cuba siap dibuat. Anda dapat membuat Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba menggunakan 4 bahan dan 3 tahap pembuatan. Yang berikut cara dalam membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam membuat Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba:

  1. Siapkan (Bahan bahan sos).
  2. Ambil 10 biji cili kering 1 biji bawang besar 3 ulas bawang putih 1 sudu besar sos cili 1 sudu besar sos tomato Gula & garam secukup rasa.
  3. Menyediakan Cara-caranya :.
  4. Gunakan Panaskan minyak dalam kuali, bahan-bahan yang di kisar tadi hendaklah ditumis sekaligus. Tumis sehingga garing. Dan masukkan sos cili dan sos tomato. Akhir sekali masukkan garam & gula secukup rasa.

Tepung jagung – untuk di lumur pada ikan. Nak guna sos ikan bagai la. nenas la. Ikan Siakap adalah antara ikan yang popular dikebanyakan restoren Tom Yam. Masukkan bahan tumis ikan siakap kecuali cili dan nenas.

Jalan membuat Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba:

  1. Ikan siakap cuci bersih di kasi garam kunyit dan di goreng garing..
  2. Bawang cili kering dan tomato di belender kan semua sekali..
  3. Cili padi & tomato dipotong dadu untuk hiasan.

Walau demikian, rasa-rasanya yang begitu kuat seringkali beberapa orang menyukaiinya. Terlebih bila kita mengambil bawang putih dengan ditambah madu, jadi rasa pedas yang tajam dari bawang. Hari sabtu haritu Shahril pergi Carefour Wangsa Maju. Tapi sebelum ni tak pernah masak sendiri. Memandangkan hanya ikan n sedikit sayur jer yang ada.

Terima kasih untuk membaca resipi itu pasukan kami tunjuk pada sini. Harapan kami, telah di proses Siakap 3 Rasa #PhopBylinimohd #menuberbuka Antara menu iftar yang wajib kita cuba yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur pinggan itu menarik untuk keluarga/kawan atau menjadi idea bagi anda yang mahukan perniagaan masakan. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.