Resipi Lezat

Bagaimana Cara Untuk Menyediakan Ayam paprik bujang style yang mana Sangat Sedap Untuk Famliy di Rumah

Ayam paprik bujang style.

Sedang mencari inspirasi resipi ayam paprik bujang style khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Sekiranya salah proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan malah tidak sedap. walaupun ayam paprik bujang style yang sedap betul memiliki wangian dan rasa itu dapat memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari ayam paprik bujang style, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, ke cara mengurus dan layanlah. Tak perlu pening Kalau hendak sediakan ayam paprik bujang style yang sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa menjadi melayan spesial.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, berbeza-beza ayam paprik bujang style rumah sahaja. Kekal dengan bahan yang sederhana, pinggan ini boleh memberi faedah dalam bantu mengekalkan badan yang sihat kami. Anda boleh membuat Ayam paprik bujang style menggunakan 14 jenis bahan dan 2 langkah pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa diperlukan ke menyediakan Ayam paprik bujang style:

  1. Menyediakan 1/2 ekor Ayam (di goreng garam kunyit).
  2. Menyediakan 4 batang kacang panjang.
  3. Siapkan 1 batang lobak merah.
  4. Ambil 2 batang jagung muda.
  5. Siapkan 1 biji bawang holland.
  6. Ambil 3 helai daun limau.
  7. Siapkan 1 batang serai (di ketuk).
  8. Ambil 2 ulas bawang putih (ketuk jer).
  9. Ambil 5 batang cili padi merah ( ikut kepedasan korang.
  10. Menyediakan 3 sudu cili boh (cili kering dan bawang besar blend).
  11. Ambil Bahan untuk kuahnya.
  12. Gunakan 5 sudu sos cili (ni agak² jer).
  13. Gunakan 2 sudu sos tiram.
  14. Siapkan 2 sudu air limau.

Langkah-langkah membuat Ayam paprik bujang style:

  1. Tumis bawang putih di ikuti dengan cili blend tadi, tumis sampai betul² masak ye nanti tak masak sakit perut pulak, kemudian masukkan ayam yang telah di goreng tadi di kuti dengan sayur² gaul sekejap dan masukkan sedikit air.. Air jangan banyak sangat nanti kuah terbanyak.. bila dah mendidih tu dah boleh masukkan sos² yang ada diikuti dengan air limau Bila sayur dah layur (masak)dah boleh masukkan serbuk perasa (saya pakai cukup rasa maggie jer).
  2. Jika kuah pekat sangat boleh tambah sikit air (ikut kepekatan yang suka) Tips- Kalau takde air limau boleh ganti dengan sos tomato.

Bagaimana? Ia mudah? Macam itulah sediakan ayam paprik bujang style boleh awak buat di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.