Resipi Lezat

Langkah Mudah Untuk Menyiapkan Tauhu Begedil Mabeles yang mana Anti Gagal Untuk Keluarga di Rumah

Tauhu Begedil Mabeles.

Awak mencari idea resipi tauhu begedil mabeles khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Kalau keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan malah tidak sedap. walaupun tauhu begedil mabeles yang sedap semestinya memiliki wangian dan rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari tauhu begedil mabeles, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mahu sediakan tauhu begedil mabeles yang sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini boleh menjadi berkhidmat khas.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, ciptakan tauhu begedil mabeles rumah sahaja. Kekal dibuat daripada yang sederhana, pinggan ini boleh memberi faedah dalam bantu mengekalkan badan yang sihatawak sekeluarga. Anda dapat sediakan Tauhu Begedil Mabeles memakai 13 jenis bahan dan 7 tahap pembuatan. Yang berikut cara untuk membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam menyediakan Tauhu Begedil Mabeles:

  1. Ambil 6 biji Kentang.
  2. Siapkan Sepokok daun sup.
  3. Siapkan Sepokok daun bawang.
  4. Gunakan 5 biji bawang merah.
  5. Siapkan 1 ulas bawang putih.
  6. Gunakan 1/2 biji bawang besar.
  7. Siapkan 200 gram daging @ayam cincang.
  8. Ambil 1 sudu kecil Lada sulah.
  9. Siapkan 1 sudu kecil garam.
  10. Gunakan 1 sudu besar serbuk perasa.
  11. Gunakan Minyak untuk menggoreng.
  12. Gunakan 2 biji telur.
  13. Gunakan Tauhu goreng satu plastik.

Jalan sediakan Tauhu Begedil Mabeles:

  1. Kentang di potong kecil dan digoreng.
  2. Bawang kecil dimayang dan digoreng.
  3. Sambil goreng Kentang tu bolehla hiris daun bawang dan daun sup. Ketepikan. Selepas itu, tumis bawang besar dan bawang putih seulas dan masak kan dgn ayam cincang sehingga masak.
  4. Dah siap tumis ayam boleh ketepikan. Masa ni bolehla tumbuk Kentang dengan lesung.
  5. Dah siap tumbuk lumat bolehla campur semua ya dalam satu bekas.masukkan daun sup, daun bawang, bawang goreng, daging ayam yang telah dimasak, serbuk perasa, garam dan inti tauhu goreng. Nak letak boleh xnak letak pun xpe..
  6. Tauhu goreng tu jgn lupa gunting bentuk tambah. Dan keluar kan isi. Masukkan dalam bekas Kentang tadi. Gaulkan sampai sekata dan bulat2 kn. Lepas tu sumbat dalam tauhu yg dah digunting tadi. Sumbat sampai penuh yer…
  7. Dah siap sumbat jadila cmni. Ni x goreng lg. Sebab siap lewat mlm dah. Kita letak dalam frozen dlu Esok2 baru goreng 🤭. Utk mlm ni. Goreng sikit je untuk test rasa 😋😋😋. Nnt nak goreng. Celup je dalam telur dan goreng. Kejap je lah masak sal inti memang dah masak..

Terima kasih untuk menggunakan resipi itu pasukan kami tunjuk pada muka surat ini. Harapan tinggi kami, telah di proses Tauhu Begedil Mabeles yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur makanan itu lezat untuk keluarga/kawan tidak juga menjadi inspirasi untuk menjual makanan. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.