Resipi Lezat

Bagaimana Cara Untuk Menyediakan Tauhu mentah dengan sambal kicap pedas yang mana Sangat lazat Untuk Famliy di Rumah

Tauhu mentah dengan sambal kicap pedas. Gunakan air sedikit dengan kicap ya. Untuk kurangkan lagi pedas, masak kuah sambal kicap tu dalam kuali. Boleh buat cicah dengan pisang goreng, tauhu begedil, tahu goreng, tempe goreng, soto nasi, macam-macam lagi.

Keluarga Johor Dya jenis memang suka makan cili mentah. Kadang buat sambal tumbuk pun pakai cili & bilis mentah macamtu je. Lihat juga resipi-resipi untuk Terung bakar telur sambal mentah.

Awak mencari inspirasi resipi tauhu mentah dengan sambal kicap pedas khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Kalau keliru proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan malah tidak sedap. walaupun tauhu mentah dengan sambal kicap pedas yang sedap betul mempunyai wangian dan cita rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari tauhu mentah dengan sambal kicap pedas, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan layanlah. Tak perlu pening Sekiranya mau sediakan tauhu mentah dengan sambal kicap pedas yang sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu berkhidmat spesial.

Gunakan air sedikit dengan kicap ya. Untuk kurangkan lagi pedas, masak kuah sambal kicap tu dalam kuali. Boleh buat cicah dengan pisang goreng, tauhu begedil, tahu goreng, tempe goreng, soto nasi, macam-macam lagi.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, berbeza-beza tauhu mentah dengan sambal kicap pedas rumah sahaja. Kekal dibuat daripada sederhana, pinggan ini boleh memberi faedah untuk bantu mengekalkan badan yang sihatawak sekeluarga. Anda dapat membuat Tauhu mentah dengan sambal kicap pedas memakai 7 bahan dan 2 langkah pembuatan. Yang berikut cara untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa diperlukan dalam membuat Tauhu mentah dengan sambal kicap pedas:

  1. Gunakan 2 biji tauhu / dipotong nipis.
  2. Siapkan 2 sudu makan kicap pekat.
  3. Menyediakan 2 sudu makan kicap lemak manis.
  4. Siapkan 2 sudu makan gula.
  5. Gunakan 2 biji limau kesturi/diambil jus nya.
  6. Ambil 10 biji cili padi/ kalau suka lebih pedas boleh tambah.
  7. Menyediakan Maggi cukup rasa.

Dengan menggunakan perkhidmatan kami, anda setuju dengan Dasar Kuki dan Terma Perkhidmatan kami. Masukkan sekali kacang tanah dan air asam jawa. Masukkan juga air supaya kuah sambal tak terlalu pekat. Bila dah mendidih, masukkan gula melaka sikit-sikit sehingga mencapai kemanisan yang dihajati.

Langkah-langkah membuat Tauhu mentah dengan sambal kicap pedas:

  1. Campur semua bahan kecuali tauhu.
  2. Tuang kicap ke atas tauhu,siap 😊.

Kacau-kacaukan kuah sambal ni dan biarkan masak di atas api yang kecil sehingga naik minyak. Kalau tiba-tiba tekak terasa nak makan ikan bakar, perah je limau dekat sambal kicap ni. Jadi apa lagi, rugi tak cuba tau. Sampai tahap ni pun dah boleh makan sambal kicap versi mentah. Hidang sambal dengan sehiris limau MF buat sambal belacan tak.

Apa khabar? Ia mudah? Macam itulah membuat tauhu mentah dengan sambal kicap pedas boleh awak buat di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.