Resipi Lezat

Bagaimana Cara Untuk Membuat Siakap Masam Manis yang mana Menggugah Selera Untuk Keluarga di Rumah

Siakap Masam Manis. Kali ni saya nak kongsikan resepi ikan siakap masak masam manis sedap macam kat kedai tapi simple. Resepi yang saya bagi ni basic je. * Siakap Masam Manis by Sari Kitchen BAHAN BAHAN : Bahan Perap.Следующее. Siakap Masam Manis. #Siakap #Masam #Manis.

See more ideas about Food, Malaysian food, Recipes. Kali ni saya nak kongsikan resepi ikan siakap masak masam manis sedap macam kat kedai tapi simple. Lihat juga resipi-resipi untuk Ikan Siakap Masak Asam (Diet menu).

Awak mencari inspirasi resipi siakap masam manis khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak mudah atau sukar. Sekiranya keliru proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun siakap masam manis yang sedap harusnya sih memiliki wangian dan cita rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari siakap masam manis, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan menyajikannya. Tidak usah pening Kalau mau sediakan siakap masam manis yang sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini mampu menjadi melayan khas.

Kali ni saya nak kongsikan resepi ikan siakap masak masam manis sedap macam kat kedai tapi simple. Resepi yang saya bagi ni basic je. * Siakap Masam Manis by Sari Kitchen BAHAN BAHAN : Bahan Perap.Следующее. Siakap Masam Manis. #Siakap #Masam #Manis.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, berbeza-beza siakap masam manis rumah sahaja. Kekal dibuat daripada sederhana, berkhidmat ini dapat memberi faedah dalam bantu mengekalkan badan yang sihat kami. Anda boleh sediakan Siakap Masam Manis menggunakan 22 jenis bahan dan 5 tahap pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam membuat Siakap Masam Manis:

  1. Gunakan Bahan Ikan :.
  2. Siapkan 1 ekor ikan siakap (saiz sederhana).
  3. Menyediakan 3 sudu besar tepung gandum.
  4. Ambil 2 sudu teh garam.
  5. Gunakan 1 sudu serbuk kunyit.
  6. Siapkan Bahan Kuah :.
  7. Menyediakan 1 biji bawang besar (dihiris kasar).
  8. Menyediakan 2 ulas bawang merah (dihiris halus).
  9. Gunakan 2 ulas bawang putih (dihiris nipis).
  10. Ambil 1 inci halia (dihiris halus).
  11. Menyediakan 1 batang serai (diketuk).
  12. Siapkan 1 biji tomato (dibelah 4).
  13. Menyediakan 1 biji limau nipis (diambil jusnya).
  14. Siapkan 1 mangkuk nenas (dipotong kiub).
  15. Siapkan 3 helai daun limau purut.
  16. Siapkan 1/2 biji lobak merah (dipotong panjang).
  17. Menyediakan 3 sudu besar sos cili.
  18. Siapkan 2 sudu besar sos tomato.
  19. Menyediakan 1 sudu besar sos tiram.
  20. Menyediakan 2 sudu teh sos ikan.
  21. Gunakan 1/2 sudu besar gula.
  22. Siapkan 2 sudu teh garam.

Meski terlihat mudah, ternyata tak semua orang bisa membuat saus asam manis yag super enak lho. RESEPI MUDAH DAN SEDAP – YouTube. Ramlee je ada masam-masam manis, eh ikan siakap pun ada masam manis lah. Tambahkan nenas dan biarkan air nenas turun sebelum dimasukkan ikan siakap.

Langkah-langkah sediakan Siakap Masam Manis:

  1. Gaul sebati ikan siakap dengan tepung gandum, garam dan serbuk kunyit. Goreng sehingga garing. Angkat dan toskan minyak..
  2. Panaskan minyak. Tumis bawang merah, bawang putih, halia dan serai sehingga naik bau..
  3. Masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram dan sos ikan. Diikuti lobak merah, nenas dan daun limau purut. Masukkan air. Didihkan seketika..
  4. Masukkan bawang besar, tomato, garam dan gula. Kacau sebati masak sehingga kuah pekat. Perahkan jus limau nipis. Kacau sebati dan tutup api dapur..
  5. Tuangkan atas ikan Siakap yang digoreng tadi. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba😊.

Kali ni saya nak kongsikan resepi ikan siakap masak masam manis sedap macam kat kedai tapi simple.

Apa khabar? Mudah bukan? Macam itulah sediakan siakap masam manis boleh awak buat di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.