Resipi Lezat

Langkah Mudah Untuk Menyiapkan Yee Mee Kicap Simple 🍜🍳 yang mana Anti Gagal Untuk Keluarga di Rumah

Yee Mee Kicap Simple 🍜🍳.

Awak mencari inspirasi resipi yee mee kicap simple 🍜🍳 khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Sekiranya salah proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan malah tidak sedap. walaupun yee mee kicap simple 🍜🍳 yang sedap harusnya sih punya wangian dan rasa itu dapat memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari yee mee kicap simple 🍜🍳, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mau sediakan yee mee kicap simple 🍜🍳 sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu melayan spesial.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, buat yee mee kicap simple 🍜🍳 rumah sahaja. Kekal dengan bahan yang sederhana, pinggan ini boleh memberi faedah untuk bantu mengekalkan badan yang sihatawak sekeluarga. Anda dapat sediakan Yee Mee Kicap Simple 🍜🍳 memakai 10 bahan dan 4 langkah pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa terpakai ke menyediakan Yee Mee Kicap Simple 🍜🍳:

  1. Ambil 1 keping yee mee kering.
  2. Gunakan 5 biji cendawan shitake dipotong.
  3. Ambil 1 ulas bawang putih diketuk.
  4. Ambil 1/2 biji cili kering dipotong kecil.
  5. Menyediakan 2 sudu makan sos tiram.
  6. Ambil 1 sudu makan kicap ABC/ takde pun takpe.
  7. Gunakan 2 sudu makan kicap lemak manis.
  8. Menyediakan Air secukupnya.
  9. Ambil Garam sikit.
  10. Gunakan 1/2 sudu teh Ajishio lada sulah.

Langkah-langkah membuat Yee Mee Kicap Simple 🍜🍳:

  1. Panaskan minyak masukkan bawang putih dan cili kering. Tumis hingga harum.Masukkan kicap dan sos tiram. Terus tuang air, agak agak kau lah air banyak mana, mee kita 1 je nakkk..
  2. Masukkan cendawan shitake yang dah dipotong tadi. Kasi masak sampai lembut sikit..
  3. Perasakan dengan garam dan buh Ajishio lada sulah sikit..
  4. Masukkan yee mee sekeping tadi. Saya dah alirkan air kat mee tu kasi lembap sikit. Masak dalam 5 min dan sedia dihidang panas ya. 🤗❤️.

Bagaimana? Mudah bukan? Macam itulah membuat yee mee kicap simple 🍜🍳 boleh awak buat di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.