Resipi Lezat

Idea Resipi Membuat Nasi Daging Utara 2.0 yang mana Sangat Sedap Untuk Famliy di Rumah

Nasi Daging Utara 2.0. Makanan sedap, tapi jika boleh buat meehoon sup ayam cz ade yg xley makan daging. Lebih boleh masuk bunjut sup buat sup macam biasa. Places Shah Alam, Malaysia RestaurantAsian RestaurantMalaysian Restaurant Nasi Daging Utara Sedap Baq Ang.

Setelah dicuba, memang sedap lah pulak. resipi nasi daging utara. Daging ialah bagian lunak pada hewan yang terbungkus kulit dan melekat pada tulang yang menjadi bahan makanan. Daging tersusun sebagian besar dari jaringan otot, ditambah dengan lemak yang melekat padanya, urat, serta tulang rawan.

Awak mencari inspirasi resipi nasi daging utara 2.0 khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Sekiranya keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun nasi daging utara 2.0 yang sedap semestinya mempunyai wangian dan rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari nasi daging utara 2.0, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, hingga cara mengurus dan layanlah. Tak perlu pening Kalau mau sediakan nasi daging utara 2.0 sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini boleh begitu berkhidmat khas.

Makanan sedap, tapi jika boleh buat meehoon sup ayam cz ade yg xley makan daging. Lebih boleh masuk bunjut sup buat sup macam biasa. Places Shah Alam, Malaysia RestaurantAsian RestaurantMalaysian Restaurant Nasi Daging Utara Sedap Baq Ang.

Yang berikut ada sesetengah Petua dan cara praktikal dalam mengolah nasi daging utara 2.0 siap dibuat. Anda boleh sediakan Nasi Daging Utara 2.0 menggunakan 30 bahan dan 7 tahap pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa diperlukan dalam membuat Nasi Daging Utara 2.0:

  1. Menyediakan Bahan Daging Rebus :.
  2. Menyediakan 300 gm daging.
  3. Gunakan 3 cawan air.
  4. Gunakan 1 sudu teh garam.
  5. Ambil Bahan Daging Bakar :.
  6. Siapkan daging yang telah direbus (dihiris nipis) ☝🏼.
  7. Gunakan 1/2 sudu teh garam.
  8. Menyediakan 1 sudu teh serbuk kunyit.
  9. Gunakan Bahan Nasi :.
  10. Ambil 2 sudu minyak sapi.
  11. Gunakan Rempah 3sekawan (kulit kayu manis, buah pelaga, bunga cengkih).
  12. Siapkan 2 sudu serbuk rempah kurma.
  13. Menyediakan 2 sudu serbuk lada hitam.
  14. Siapkan 1 ketul kiub ayam.
  15. Ambil 1/2 cawan susu sejat.
  16. Gunakan 1/4 cawan air (untuk elak bahan tumis hangit).
  17. Menyediakan 2 sudu teh garam.
  18. Gunakan 1 1/2 cawan beras.
  19. Ambil 2 helai daun pandan.
  20. Siapkan Bahan Air Asam :.
  21. Gunakan 3 sudu air asam jawa.
  22. Ambil 2 biji tomato (dihiris halus).
  23. Gunakan 2 biji bawang merah (dihiris nipis).
  24. Menyediakan 1 biji cili besar (dihiris nipis).
  25. Menyediakan 7 biji cili padi (dihiris nipis).
  26. Gunakan 1/2 inci belacan.
  27. Menyediakan 3 tangkai kecil daun kesum (dihiris halus).
  28. Menyediakan 1 sudu besar gula.
  29. Gunakan Secubit garam.
  30. Ambil 1 potong limau nipis.

Resipi Nasi Daging Utara – Huh? Oooh OK OK, masih terdapat stok daging di rumah freezer kat ya. Saya bukan orang utara, jadi saya tidak pernah mendengar daging sebelum ini. Cara masak nasi daging ni cheq belajaq dengan mak cheq nahh.

Jalan membuat Nasi Daging Utara 2.0:

  1. Daging direbus seketul besar bersama-sama 3cawan air dan garam. Setelah mendidih tutup api dan sejukkan seketika. Kemudian baru hiris nipis daging tersebut (daging akan dibakar & air rebusan digunakan untuk masak nasi).
  2. Nasi Daging : Panaskan minyak sapi. Tumis rempah 3sekawan sehingga naik bau. Masukkan serbuk kurma dan lada hitam. Masukkan susu sejat, kiub ayam, garam dan air..
  3. Beras dibasuh bersih dan ditoskan (hakak guna beras biasa je). Masukkan ke dalam kuali berisi bahan tumisan tadi. Gaul sebati. Tutup api..
  4. Masukkan ke dalam periuk nasi. Masukkan daun pandan dan sedikit daging rebus tadi (potong halus). Masak seperti memasak nasi biasa (sukat air dan beras dengan baik supaya nasi yang terhasil elok kejadiannya)..
  5. Daging Bakar : Daging yang direbus tadi, diperap dengan garam dan kunyit. Bakar sehingga masak sempurna (hakak bakar guna magic pan sahaja).
  6. Air Asam : Semua bahan dimasukkan ke dalam mangkuk dan digaul sebati..
  7. Cadangan Hidangan : Hidang Nasi Daging bersama-sama daging bakar, air asam dan ulam-ulaman kesukaan anda. Jika nak makan dengan lauk pauk lain pun boleh je tiada masalah. Ikut citarasa masing-masing. Selamat mencuba 😊.

Rasa memang taktau nak habaq la. Sedap sangat sampai kot la mak mertua lalu kot belakang taktoleh dahhh. Jangan lupa pakat-pakat share dan like tau. Antaranya di Zaini Nasi Daging dan Nasi Daging Permatang Pauh. Boleh la anda tambah dalam list koleksi menu wajib cuba selain daripada nasi Terima kasih kepada Tuan Apis di atas sumbangan resepi nasi daging air asam utara untuk kami semua mencuba sendiri kesedapan nasi daging ini.

Apa khabar? Mudah bukan? Macam itulah sediakan nasi daging utara 2.0 boleh awak berlatih di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.