Resipi Lezat

Resipi Rumahan Menyiapkan Kerabu Maggi versi xcukup bahan..hmm yang mana Sangat lazat Untuk Famliy di Rumah

Kerabu Maggi versi xcukup bahan..hmm.

Awak mencari inspirasi resipi kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak mudah atau sukar. Kalau salah proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan malah tidak sedap. walaupun kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm yang sedap semestinya mempunyai wangian dan cita rasa itu dapat memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan layanlah. Tidak usah pening Sekiranya mahu sediakan kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini mampu menjadi melayan spesial.

Yang berikut ada sesetengah Petua dan cara praktikal dalam mengolah kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm siap dibuat. Anda boleh membuat Kerabu Maggi versi xcukup bahan..hmm memakai 10 jenis bahan dan 5 tahap pembuatan. Yang berikut langkah-langkah dalam membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam menyediakan Kerabu Maggi versi xcukup bahan..hmm:

  1. Ambil Maggi siam tomyam(merah).
  2. Menyediakan Air untuk merebus maggi.
  3. Ambil Ayam cincang.
  4. Ambil Sosej ayam.
  5. Menyediakan Crab stick(tp aq xletak pn kan dh ckp xde bahan).
  6. Ambil Daun ketumbar(tp aq tukar ngn daun sup haha kesah pulak malam2 bru nk mtk mkn dh derhaka resepi😪).
  7. Ambil Kobis putih, kobis purple, carot(tu ja ada dlm peti).
  8. Menyediakan Bawang holland hiris nipis.
  9. Siapkan Sedikit air limau nipis.
  10. Siapkan Nak pedas blh msukkn cili(acc maggi tu dh pedas bg org nk yg lagi extreme blh tambah ea xnk duk diam2).

Langkah-langkah sediakan Kerabu Maggi versi xcukup bahan..hmm:

  1. 1st skli potong dlu smua bahan baru blh masak maggi sebab kena gaul masa panas barula garam gula sayur masak elok semua.. sebab sayur tu xmasak pun trus gaul dlm maggi panas tu ja…
  2. Masukkn ayam kisar dan tggu kejap sampai masak barulah masukkn sosej, crab stick dan maggi.. maggi tnpa perencah ea jgn sibuk msukkn perencah plak hoho.
  3. Kemudian ambik bekas lain(bekas besar senang nk gaul).. masukkn sayur yg dh dipotong, msukkn semua perencah maggi td(kecuali minyak sbb xpakai ea), garam dan gula, perahan limau nipis dan sedit air rebusan maggi td(ceduk la sikit dlm periuk tu). Dan gaulllll…
  4. Lastnya masukkn maggi beserta lauk pauk tu dlm mangkuk td then perasakan la apa yg xcukup boleh tambah ea.. dia memang akan rasa masam2 manis cmgituuu haa.. bg org xpnh mkn akn ckp ehhh apa ni.. jgn risau mula2 je kemudian tambah lagi…
  5. Haaa.. bg yg makan sotong udang boleh msukkn dalam rebusan awl td ea.. sbb aku alergik so mmg tggalkn trus la dua makhluk tu.. yg boleh mkn gemor mkn blh tambah org ckp la lagi sodappp., org ckp la bkn aq.. ok baii.

Bagaimana? Ia mudah? Macam itulah membuat kerabu maggi versi xcukup bahan..hmm boleh awak buat di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.