Resipi Lezat

Idea Resipi Menyediakan Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko! yang mana Sangat Sedap Untuk Famliy di Rumah

Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!.

Sekali lagi mencari inspirasi resipi laksa terengganu mak mertua kate ko! khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak mudah atau sukar. Sekiranya salah proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun laksa terengganu mak mertua kate ko! yang sedap harusnya sih memiliki wangian dan cita rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari laksa terengganu mak mertua kate ko!, mulai dari jenis bahan, seterusnya pemilihan bahan segar, hingga cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Sekiranya mahu sediakan laksa terengganu mak mertua kate ko! sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa begitu melayan khas.

Di bawah ini ada sesetengah cara mudah dan praktikal dalam mengolah laksa terengganu mak mertua kate ko! siap dibuat. Anda boleh membuat Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko! menggunakan 11 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Yang berikut cara untuk membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam membuat Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!:

  1. Ambil 2 Paket Laksa Kering ..ikut la nak mkn byk ke x hihi.
  2. Menyediakan Segenggam Taugeh setia.
  3. Menyediakan Kacang Panjang Kalau suke.
  4. Gunakan 7 biji Cili merah potong comel2.
  5. Gunakan Timun pun tak pe.
  6. Ambil 20 ekor Ikan Sardin ..ikan kembung pun layan gak.
  7. Menyediakan Cili boh.
  8. Siapkan Belacan dibakar.
  9. Siapkan Garam.
  10. Ambil Gula.
  11. Ambil Santan kotak sy guna.

Langkah-langkah sediakan Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!:

  1. Rebus ikan lepastu blender..ikutlah nak asingkan ke x isi ikan..ade org suke blender terus dgn tulang2 ikan tu..sy suka asing baru terasa isi ikan tu kasar2 sikit bile hirup kuah dengan penuh nikmat…
  2. Potonglah segala sayur mayur,cili tu jgn dibiarkan je mereka tersadai terbengkalai…
  3. Belacan bako kite bako..garam letak dekat piring duduk same dengan belacan tadi..gitu.. lepastu cili boh tu letak dlm mangkuk kecik utk dimakan dalam kuah nanti…
  4. Husband ajar cara makan org terengganu..dorang makan laksa guna tangan tau..kalau sy ni mula2 dulu kekok sebab sy org selangor firstime lah try laksa terengganu makan guna tangan..kire jakun la mase baru kawen dulu hihi…
  5. Masukkan santan ikutlah kepekatan yg korang nak..byk mane kuah korang tu..jgnlah cair sgt xberlemak nti nak makan..agak2 je..masak ni universalkan ikutlah kreativiti anda sendiri…
  6. Last makan la jgn lupe bace doa pulak haha..tu gune sudu garfu sbb mula2 try dulu xreti pakai tangan haha..nak letak telur rebus pun boleh..tu sy ade telur rebus sbb dapat dari kenduri kawen 🤣🤣..bahan mane yg ade je bedal masak..janji sedap…

Terima kasih untuk membaca resipi itu pasukan kami tunjuk pada muka surat ini. Harapan tinggi kami, telah di proses Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko! yang mudah di atas dapat membantu anda mengatur pinggan itu menarik untuk keluarga/kawan atau menjadi inspirasi untuk perniagaan masakan. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.