Resipi Lezat

Resipi Rumahan Menyediakan Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai) yang mana Membuat anda meleleh Untuk Famliy di Rumah

Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai).

Awak mencari idea resipi sup wantan (menu sihat mottainai) khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Sekiranya salah proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun sup wantan (menu sihat mottainai) yang sedap betul punya wangian dan cita rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari sup wantan (menu sihat mottainai), pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mau sediakan sup wantan (menu sihat mottainai) yang sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini boleh menjadi melayan khas.

Yang berikut ada sesetengah Petua dan cara praktikal yang boleh digunakan untuk memproses sup wantan (menu sihat mottainai) siap dibuat. Anda dapat membuat Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai) menggunakan 24 jenis bahan dan 13 tahap pembuatan. Yang berikut cara untuk membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa terpakai dalam membuat Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai):

  1. Menyediakan 300 g kulit wantan.
  2. Siapkan Mi wantan/ Mi suah.
  3. Gunakan Bahan Inti:.
  4. Menyediakan 200 g isi dada ayam dan bahagian bertulang (asingkan isi dan tulang).
  5. Gunakan 200 g udang (asingkan isi dan kulit).
  6. Gunakan 3 batang daun bawang (asingkan daun dan akar).
  7. Gunakan 2 st lada sulah.
  8. Menyediakan 1 st garam/sos tiram.
  9. Menyediakan 2 st gula.
  10. Gunakan 2 st kicap masin.
  11. Gunakan 2 st kicap manis.
  12. Gunakan Sup:.
  13. Siapkan 3 inci halia (dihiris).
  14. Gunakan 6 ulas bawang putih (diketuk).
  15. Menyediakan 2 batang akar daun bawang.
  16. Ambil 2 st lada sulah.
  17. Siapkan 2 st kicap cair.
  18. Menyediakan 2 st kicap manis.
  19. Gunakan Air rebusan tulang ayam (stok ayam)/2 kiub ayam/.
  20. Ambil Garam secukup rasa.
  21. Gunakan Air secukupnya.
  22. Ambil Bahan Pelengkap:.
  23. Ambil 2 pokok sawi.
  24. Menyediakan 2 biji cili hijau + kicap cair.

Jalan membuat Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai):

  1. Asingkan isi ayam dan tulangnya..
  2. Rebus tulang untuk mendapatkan stok ayam. Rebus 30-45 minit..
  3. Asingkan isi udang dan kulitnya. (Simpan kulit untuk masakan lain).
  4. Cincang/kisar isi udang dan isi ayam bersama bahan inti kecuali daun bawang dan carrot..
  5. Asingkan daun bawang dan akarnya..
  6. Masukkan daun bawang dan lobak merah bersama bahan siap dikisar..
  7. SUP: Rebus bahan kuah bersama akar daun bawang tadi, bahan kuah dan stok ayam yang ditapis..
  8. Sediakan kulit wantan dan semangkuk kecil air..
  9. Masukkan 1/2 sudu teh inti ke dalam kulit wantan. Sapu air di sekeliling kulit dalam wantan menggunakan jari. Kemudian lipat. (Lantak pi kat dia, asai katup sudah!🤣). Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai)
    Sup Wantan (Menu Sihat Mottainai)
  10. Keluarkan bahan yang dihiris di dalam kuah yang telah mendidih..
  11. Kemudian celur mi wantan/mi suah dan sawi secara berasingan dalam kuah sup yang sama. Cedokkan ke dalam mangkuk..
  12. Celur pula wantan sehingga ia masak dan timbul. Cedokkan bersama kuah ke dalam mangkuk..
  13. Terbaik, hidangkan dan makan segera ketika masih panas..

Apa khabar? Mudah bukan? Macam itulah membuat sup wantan (menu sihat mottainai) boleh awak buat di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.