Resipi Lezat

Idea Resipi Membuat Ayam kung pao yang mana Sangat lazat Untuk Keluarga di Rumah

Ayam kung pao.

Awak mencari inspirasi resipi ayam kung pao khas? Jalan membuatmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Kalau salah proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun ayam kung pao yang sedap harusnya sih memiliki wangian dan rasa itu dapat memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari ayam kung pao, pertama dari jenis bahan, seterusnya pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan layanlah. Tidak usah pening Sekiranya mau sediakan ayam kung pao yang sedap dalam dimana saja kamu berada, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini mampu menjadi berkhidmat khas.

Di bawah ini ada sesetengah cara mudah dan praktikal untuk membuat ayam kung pao siap dibuat. Anda boleh membuat Ayam kung pao memakai 15 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam menyediakan Ayam kung pao:

  1. Siapkan Ayam separuh-di potong 12.
  2. Siapkan Kicap manis.
  3. Gunakan Kicap pekat.
  4. Menyediakan Sos tiram.
  5. Ambil Tepung jagung.
  6. Menyediakan Halia.
  7. Menyediakan Bwg putih.
  8. Gunakan Bwg hollen.
  9. Ambil Cili kering.
  10. Gunakan Cili api.
  11. Gunakan Lada benggala merah& hijau.
  12. Menyediakan Carrot.
  13. Menyediakan Bhn perasa.
  14. Ambil Daun bawang 1 pokok.
  15. Ambil Halia 3 inci.

Langkah-langkah membuat Ayam kung pao:

  1. Cuci ayam bersih,potong 12 perapkan dgn tepung jagung, sos tiram,kicap manis Dan sikit kicap pekat.sedikit Minyak bijan,klu xletak pun xpe Perap 30 minit(klu nk masak resepi ni lebih baik perap awal ayam ni).. lagi lama perap lagi sedap..
  2. Semua bhn lain di cuci bersih Dan di potong dadu.. ikut seperti di gambar, korang boleh agak berapa kuantitinya kan.. untuk sayur boleh diganti dgn bunga [email protected] cendawan butang.. klu Tak de sayur pun xpe, tapi Saya nk kelainan sikit biar Ade rasa..
  3. Goreng ayam yg di perap tadi separuh masak,nak masak sepenuhnya pun boleh xde masalah,, terpulang,, dah siap ketepikan..
  4. Sediakan kuali tumis bwg putih, cili kering, halia Dan carrot.. kacau hingga Naik bau, masukkan ayam tadi, kacau rata, masukan 1 cwn air, biar mereneh 8minit camtu,agak2 ayam tu masak (tutup dgn penutup periuk).
  5. Buka penutup,dlm bekas lain bancuh sos tiram 2 sdb, kicap manis Dan pekat 1 sdb, kacau sekata ditambah 1 sdb tepung jagung,, tuang dlm ayam tadi,kacau tggu hingga pekat siki barulah masukkan cili benggala, bwg hollen Dan daun bawang… Kacau sekejap, perasakan.. siappp.. 😅.
  6. Kalau orang cina meraka akan masukkan sedikit wine utk menaikkan aroma.. tapi yg beragama islam xperlu ya.. masak mcm tu pun dah sedap sangat.. harap korang enjoy😉.. selamat mencuba…

Apa khabar? Ia mudah? Macam itulah membuat ayam kung pao boleh awak buat di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.