Resipi Lezat

Resipi Rumahan Menyiapkan Flying Siakap Goreng Aumm yang mana Boleh Memanjakan Lidah Untuk Famliy di Rumah

Flying Siakap Goreng Aumm.

Awak mencari inspirasi resipi flying siakap goreng aumm khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak sukar dan tidak mudah. Kalau keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun flying siakap goreng aumm yang sedap betul memiliki wangian dan cita rasa itu dapat memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari flying siakap goreng aumm, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, hingga cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Sekiranya mahu sediakan flying siakap goreng aumm sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini boleh begitu berkhidmat spesial.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, sediakan flying siakap goreng aumm rumah sahaja. Kekal dibuat daripada sederhana, berkhidmat ini boleh memberi faedah untuk bantu mengekalkan badan yang sihatawak sekeluarga. Anda dapat sediakan Flying Siakap Goreng Aumm memakai 6 bahan dan 9 tahap pembuatan. Yang berikut cara untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam membuat Flying Siakap Goreng Aumm:

  1. Ambil Ikan siakap – potong butterly.
  2. Ambil Serbuk kunyit.
  3. Menyediakan Garam.
  4. Gunakan Tepung jagung.
  5. Menyediakan Air sikit.
  6. Siapkan Minyak untuk menggoreng.

Langkah-langkah sediakan Flying Siakap Goreng Aumm:

  1. Bersihkan ikan dan tos..
  2. Gaulkan serbuk kunyit dan garam dan salutkan kat ikan tu..
  3. Pastu letak tepung jagung dan salut rata ikan tu..
  4. Panaskan minyak. Minyak kena banyak..mcm ikan tu tenggelam.. kuali kena besar. Bila dah panas, masukkan ikan dan biarkan dia goreng dalam minyak panas tu..
  5. Jangan gatal gatal nak terbalik2 kan ikan tu lagi..biarkan ikan tu dlm minyak tu…
  6. Bila nengok ikan tu dah mcm garing/masak, baru lah awak terbalikkan ikan tu. Pastu biarkan dia goreng lagi…
  7. Pastu…. Bila dah nampak garing, kalau nak terbalik kan lagi satu kali, terbalikkan la.. kasi rangup lagi…
  8. Pastu, angkat dan toskan kt wire rack….
  9. Siaaapp!! Gerenti ikan goreng awak tu cantik kejadian and tak lekat di kuali… Aummm.

Apa khabar? Mudah bukan? Macam itulah membuat flying siakap goreng aumm boleh awak berlatih di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.