Resipi Lezat

Langkah Mudah Untuk Membuat Flying Siakap Goreng Aumm yang mana Sangat Sedap Untuk Keluarga di Rumah

Flying Siakap Goreng Aumm.

Sekali lagi mencari idea resipi flying siakap goreng aumm khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak mudah atau sukar. Kalau salah proses kemudian hasilnya akan berasa tidak sedap dan malah tidak sedap. walaupun flying siakap goreng aumm yang sedap betul mempunyai wangian dan cita rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari flying siakap goreng aumm, pertama dari jenis bahan, seterusnya pemilihan bahan segar, hingga cara mengurus dan layanlah. Tak perlu pening Sekiranya mau sediakan flying siakap goreng aumm yang sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa menjadi berkhidmat khas.

Di bawah ini ada sesetengah Petua dan cara praktikal dalam mengolah flying siakap goreng aumm siap dibuat. Anda boleh membuat Flying Siakap Goreng Aumm menggunakan 6 jenis bahan dan 9 tahap pembuatan. Yang berikut langkah-langkah untuk sediakan hidangannya.

Bahan dan Perisa diperlukan dalam menyediakan Flying Siakap Goreng Aumm:

  1. Menyediakan Ikan siakap – potong butterly.
  2. Gunakan Serbuk kunyit.
  3. Menyediakan Garam.
  4. Siapkan Tepung jagung.
  5. Menyediakan Air sikit.
  6. Siapkan Minyak untuk menggoreng.

Langkah-langkah sediakan Flying Siakap Goreng Aumm:

  1. Bersihkan ikan dan tos..
  2. Gaulkan serbuk kunyit dan garam dan salutkan kat ikan tu..
  3. Pastu letak tepung jagung dan salut rata ikan tu..
  4. Panaskan minyak. Minyak kena banyak..mcm ikan tu tenggelam.. kuali kena besar. Bila dah panas, masukkan ikan dan biarkan dia goreng dalam minyak panas tu..
  5. Jangan gatal gatal nak terbalik2 kan ikan tu lagi..biarkan ikan tu dlm minyak tu…
  6. Bila nengok ikan tu dah mcm garing/masak, baru lah awak terbalikkan ikan tu. Pastu biarkan dia goreng lagi…
  7. Pastu…. Bila dah nampak garing, kalau nak terbalik kan lagi satu kali, terbalikkan la.. kasi rangup lagi…
  8. Pastu, angkat dan toskan kt wire rack….
  9. Siaaapp!! Gerenti ikan goreng awak tu cantik kejadian and tak lekat di kuali… Aummm.

Apa khabar? Ia mudah? Macam itulah sediakan flying siakap goreng aumm boleh awak berlatih di rumah. Semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.