Resipi Lezat

Resipi Rumahan Menyiapkan Muffin Pisang Cadbury yang mana Membuat anda meleleh Untuk Keluarga di Rumah

Muffin Pisang Cadbury. Bila dah terlebih masak memang tak ada yang nak makan. Jadi Aznie buatkan Muffin Pisang Cadbury, yang Aznie cooksnap dari adik comel Salina Jalaludin. Jadi tak ada pembaziran kat situ👏 ~Satukan.

MUFFIN PISANG YOGURT Assalamualaikum.. (you can also add chopped nuts or other fruits if you want) Place batter in muffin tins. Review : Short Vacation Shah Parkland Residence Melaka Homestay Sajian Dapur Bonda. PUDING BROWNIES SUPER LEMBUT Untuk muffin/kek pisang, saya lebih suka gunakan gula perang dalam adunan.

Sedang mencari inspirasi resipi muffin pisang cadbury khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak terlalu sukar tetapi tidak mudah juga. Sekiranya keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun muffin pisang cadbury yang sedap betul mempunyai wangian dan cita rasa itu mampu memprovokasi selera kita.

Banyak sedikit banyak berpengaruh terhadap kualiti rasa dari muffin pisang cadbury, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar, ke cara membuat dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mahu sediakan muffin pisang cadbury sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini mampu menjadi berkhidmat spesial.

Bila dah terlebih masak memang tak ada yang nak makan. Jadi Aznie buatkan Muffin Pisang Cadbury, yang Aznie cooksnap dari adik comel Salina Jalaludin. Jadi tak ada pembaziran kat situ👏 ~Satukan.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, buat muffin pisang cadbury rumah sahaja. Kekal dengan bahan yang sederhana, berkhidmat ini dapat memberi faedah untuk bantu mengekalkan badan yang sihatawak sekeluarga. Anda boleh sediakan Muffin Pisang Cadbury menggunakan 12 bahan dan 6 tahap pembuatan. Yang berikut langkah-langkah dalam membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa dibutuhkan dalam menyediakan Muffin Pisang Cadbury:

  1. Gunakan Bahan Kering :.
  2. Siapkan 1 1/4 cawan tepung gandum.
  3. Siapkan 1 sudu teh serbuk koko (tujuan untuk bagi kek gelap sedikit).
  4. Gunakan 1/2 sudu teh soda bikarbonat.
  5. Gunakan 1 sudu teh serbuk penaik.
  6. Gunakan Secubit garam.
  7. Ambil Bahan Basah.
  8. Menyediakan 1 cawan pisang (dilenyek).
  9. Siapkan 1 biji telur ayam.
  10. Ambil 1/2 cawan gula perang.
  11. Ambil 1/2 cawan minyak masak.
  12. Siapkan Bahan Tambahan.

Tapi kalau tak ada gula perang, bole je guna gula putih. Kalau tak ada coklat chip dan badam pun still boleh gunakan resepi ni untuk buat muffin pisang biasa. Cuma coklat chip dengan badam tu menambahkan kesedapan rasa muffin pisang ni. ok, terjadinya muffin pisang yang sedap nih gara-gara nak abiskan pisang berangan yang dah terlampau ranum dalam fridge tu. macam-macam nak buat sebenarnya termasuklah kek pisang bercoklat kegemaran en.suami. alih-alih saya pilih muffin je sebab penyediaannya simple dan cepat kan? jadi sebelum bertolak datang ke Penang petang Jumaat tu , buat jela muffin ni sebagai buah tangan jugak lah kan. Caranya: Satukan pisang yang dilecek bersama gula, mentega cair dan telur.

Langkah-langkah membuat Muffin Pisang Cadbury:

  1. Cara ~Satukan bahan kering dan ayakkan dan ayak..
  2. ~Satukan bahan basah dan pukul hingga sebati menggunakan whisk..
  3. ~Masukkan bahan kering je dalam adunan bahan basah tadi. Kacau sebati (Kacau sikit2 je jangan terlalu over, cukup sekadar untuk adunan sebati).
  4. ~Masukkan potong kecil cadbury ke dalam adunan. Kaup balik sahaja. Kemudian masukkan ke dalam cawan kertas. Hiasi atas kek dengan potong cadbury..
  5. ~Bakar selama 25-30minit pada suhu 180darjah celcius..
  6. ~Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba 🥰.

Dalam bekas yang lain satukan tepung gandum dengan soda bikarbonat, baking powder dan garam. Kemudian satukan bahan basah tadi ke dalam bahan kering. Kalau salah jenis pisang dan salah cara buatnya kek pisang ni selalu jadi mampat. Tapi resepi yang ni senang sangat dan insya Allah jadi gebu dan lembut. Dalam resepi ni saya guna pisang berangan.

Bagaimana? Mudah bukan? Macam itulah membuat muffin pisang cadbury boleh awak buat di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.