Resipi Keluarga

Resipi Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko! Dijamin Anti-Gagal

Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!.

Awak mencari idea resipi laksa terengganu mak mertua kate ko! khas? Jalan sediakanmiliknya Sesungguhnya tidak mudah atau sukar. Kalau keliru proses kemudian hasilnya tidak akan memuaskan dan cenderung tidak menyenangkan. walaupun laksa terengganu mak mertua kate ko! yang sedap harusnya sih memiliki wangian dan cita rasa itu boleh memprovokasi selera kita.

Ada sesetengah sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari laksa terengganu mak mertua kate ko!, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, hingga cara mengurus dan menyajikannya. Tak perlu pening Kalau mau sediakan laksa terengganu mak mertua kate ko! sedap dalam kediaman, kerana selagi anda tahu muslihat maka hidangan ini bisa menjadi berkhidmat spesial.

Baiklah, kali ini kita mencuba, ayuh, kreasikan laksa terengganu mak mertua kate ko! rumah sahaja. Kekal dibuat daripada sederhana, berkhidmat ini dapat memberi faedah untuk bantu mengekalkan badan yang sihat kami. Anda dapat membuat Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko! memakai 11 bahan dan 6 langkah pembuatan. Yang berikut langkah-langkah dalam membuat hidangannya.

Bahan dan Perisa terpakai dalam menyediakan Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!:

  1. Gunakan 2 Paket Laksa Kering ..ikut la nak mkn byk ke x hihi.
  2. Menyediakan Segenggam Taugeh setia.
  3. Siapkan Kacang Panjang Kalau suke.
  4. Menyediakan 7 biji Cili merah potong comel2.
  5. Ambil Timun pun tak pe.
  6. Siapkan 20 ekor Ikan Sardin ..ikan kembung pun layan gak.
  7. Siapkan Cili boh.
  8. Siapkan Belacan dibakar.
  9. Ambil Garam.
  10. Siapkan Gula.
  11. Ambil Santan kotak sy guna.

Langkah-langkah membuat Laksa Terengganu Mak Mertua Kate ko!:

  1. Rebus ikan lepastu blender..ikutlah nak asingkan ke x isi ikan..ade org suke blender terus dgn tulang2 ikan tu..sy suka asing baru terasa isi ikan tu kasar2 sikit bile hirup kuah dengan penuh nikmat…
  2. Potonglah segala sayur mayur,cili tu jgn dibiarkan je mereka tersadai terbengkalai…
  3. Belacan bako kite bako..garam letak dekat piring duduk same dengan belacan tadi..gitu.. lepastu cili boh tu letak dlm mangkuk kecik utk dimakan dalam kuah nanti…
  4. Husband ajar cara makan org terengganu..dorang makan laksa guna tangan tau..kalau sy ni mula2 dulu kekok sebab sy org selangor firstime lah try laksa terengganu makan guna tangan..kire jakun la mase baru kawen dulu hihi…
  5. Masukkan santan ikutlah kepekatan yg korang nak..byk mane kuah korang tu..jgnlah cair sgt xberlemak nti nak makan..agak2 je..masak ni universalkan ikutlah kreativiti anda sendiri…
  6. Last makan la jgn lupe bace doa pulak haha..tu gune sudu garfu sbb mula2 try dulu xreti pakai tangan haha..nak letak telur rebus pun boleh..tu sy ade telur rebus sbb dapat dari kenduri kawen 🤣🤣..bahan mane yg ade je bedal masak..janji sedap…

Bagaimana? Mudah bukan? Macam itulah sediakan laksa terengganu mak mertua kate ko! boleh awak berlatih di rumah. Semoga bermanfaat dan semoga berjaya!

Leave a Reply

Your email address will not be published.